Today I killed a bird.

Jag har väldigt dåligt samvete. Jag försökte bara hjälpa. Den lilla stackaren hade förirrat sig in i vår trappuppgång, och studsade mot fönstret i desperata försök att komma ut. De var två stycken faktiskt. När jag gick fram för att öppna fönstret så flög de därifrån och satte sig längst in i varsitt hörn. Sedan skulle jag gå ner för trappan för att få dem att flyga ut genom det uppställda förnstret. Och då väljer den ena att ta full fart mot ett annat fönster, en våning ner. Han hann få upp så hög fart innan han slog i rutan, det riktigt hördes hur hårt det smällde.

Efteråt låg han och kippade efter andan en lång stund. Det verkade nästan som att hann skulle klara sig. Jag la upp honom på fönsterbrädan så att han skulle kunna flyga rätt ut när han hämtat sig. Sedan dog han.




Den var så livlig och söt några minuter tidigare. Jag försökte ju bara hjälpa.

Kommentarer
Postat av: Micha

Men det var ju inte ditt fel.. Ju..

Vad söt han var. Jag tycker om blåmesar. De är så mesiga. Och blå. Kul att du uppdaterat förresten!

Postat av: Linda

Det var inte ditt fel, du gjorde ju det enda rätta! du försökte ju rädda dem! Ta inte åt dej av det som hänt, ibland misslyckas räddningsaktioner pga oväntade omständigheter och det är ingens fel! kramar!

2008-09-29 @ 10:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback