Efter tystnaden

Jag har funderat länge på om man skulle skriva något här igen. Men när det har gått så lång tid, så känns det som att när jag väl skriver igen så borde det vara om något spännande och intressant. Så då går dagarna, och jag skriver aldrig något eftersom jag aldrig har något särskilt spännande eller intressant att berätta. Så om jag nu skriver det här här, så är det kanske ett lite mindre steg att skriva något mer imorron istället. Det är bra.

Jag kan i alla fall berätta vad jag gjort idag. Det är inte så mycket. Jag har varit i skolan och skrivit och läst. Sedan var Helen och Fredrik här på middag, vilket var väldigt trevligt. Efter maten fick både jag och Fredrik håret lite avkortat.  Tack för det.

Imorron skulle jag åka till skolan tidigt var det tänkt, men nu funderar jag på att strunta i det och ta det lugnt istället. Jag borde läsa en bok som bara finns där på biblioteket. Men jag är så genomtrött efter att knappt haft en dag ledigt på fyra veckor så jag funderar på att ta mig en dag. Jag vill gärna vara lite utvilad nästa vecka.

Då ska jag nämligen på praktik. På Dagbladet i Sundsvall. Just, samma ställe som Michelle var en gång. Hon har sagt att de var snälla och de verkar snälla, men jag är fortfarande sjukligt nervös. Det är alltid svårt i nya situationer när man inte vet riktigt vad som förväntas av en.

Nu är det sovdags.

Stort grattis också till
Annika och Elias.

Kommentarer
Postat av: Helen Alm

Roligt att du bloggar igen! :)

Det låter spännande och roligt med praktik, du kommer att klara det finfint.

Kramar

2008-09-23 @ 07:08:18
Postat av: V

Åh vad glad jag blev att du skrivit lite. Har saknat dig här! Praktiken kommer du fixa galant, det vet jag! Jag ska också praktisera fr.o.m. nästa vecka och hoppas jag också grejar det. Vi får hålla tummarna för varandra, typ :) Krame!

Postat av: Linda

nä men så roligt att höra att du lever! =) eller att bloggen lever kanske jag ska säga. dej såg jag ju en halv minut i förra veckan så jag vet ju att DU lever =) skämt åsido, kul att du skrivit lite. hinner vi ses nåt innan du drar till s-vall? (kanske borde fråga det på annat sätt än via din blogg, hmmm...) jag är iaf tillbaka till verkligheten nu efter att ha varit sönderjobbad i några veckor.

puss!

2008-09-23 @ 15:09:52
Postat av: Micha

Sluta vara nervös nu! Det kommer gå skitbra. De är jättesnälla på Dagladet, och även om du inte skulle tycka det så kommer du ju inte direkt behöva umgås med dem hela tiden ;) Jag tror på dig, det kommer bli jättebra. Lite nervositet är nyttigt! Ring mig när du vill! Puss!

2008-09-27 @ 14:50:22
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback