Dag 8

Eller arbetsdag 6, hur man nu ser det. Idag tog praktikanterna över tidningen. Nästan. Jag hade en fin nyhet överst på förstasidan, och under var det en söt bild på en bäbis från ett jobb som en annan av praktikanterna gjort. 

Imorse var det läskigt. Visst var det roligt att vara på förstasidan, men jag kände  mig mest bara nojjig över att något i artikeln skulle visa sig vara fel. Jag har pratat med två olika politiker, och jag är ganska säker på att jag förstått hur de menar att de tycker, men har jag lyckats förklara det på ett bra sätt så man förstår? Rubriken på artikeln är "Friskolor riskerar slå ut de kommunala", och överst på förstasidan står "Sundsvall kan få elva nya friskolor". Som jag förstår det är det ganska osannolikt att alla dessa elva skulle få tillstånd, så situationen kommer förmodligen inte uppstå. Fast jag vet ju inte, det är visst skolverket som fattar besluten. 

Hittills har ingen påpekat något fel, så då får jag väl försöka tro på att det var bra. 

I fredags fick vi höra "ja, det är ju mycket bättre att ge jobben till er praktikanter än till nån av de riktiga reportrarna, för nu blir det i alla fall gjort" hehe. Så man känner sig i alla fall lite uppskattad här. Och mycket uppmuntrad. 

Och så fick jag veta att jag inte skulle dricka mer än ett halvt glas vodka på jobbet per dag. För mycket sprit är inte bra tydligen, kunde påverka texten. Jag frågade inte mer än så. 

Just nu brinner ett hus i Timrå. Det händer en del här, mycket mer än jag trodde. Mycket mer dramatiska saker. 

Snart ska jag försöka få tag i en kvinna på landstinget som har hand om asylfrågor. Det har tagit mig en och en halv dag, men nu tror jag att jag åtminstone vet namnet på den jag letar efter. Hoppas hon kan svara på mina frågor också. 

Idag fyller kusin Johan år, och vi ska dit och äta middag. Igår var han hos oss och åt middag, mycket trevligt. Jag tror det var två år sedan jag såg honom senast. 

Kommentarer
Postat av: Micha

Grattis till toppnyheten! Bra jobbat! Och du, tänk inte att det är något fel. Varför skulle det vara det? Det är bara dumt att gå och vara nervös för det. Var istället glad över din första etta, och över att åtminstone halva Sundsvall läser dig! ;)



Förövrigt är det inte så konstigt att praktikanterna har hela ettan, och är duktiga. De äldre har jobbat för länge, så är det. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback