Dag 3

Sitter på jobbet igen. Har fått en uppgift som först kändes övermäktig, men efter lite hjälp så känns det mycket bättre. Nu har jag pratat med två politiker och en kommunanställd, och ska till kommunen och kolla i diarierna efter lunch. Mycket spännande. 

I dagens tidning fanns också 
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.145235

Det känns ganska kul. 

Idag har det kommit en till praktikant hit, så vi är sammanlagt tre stycken. Det är trevligt, vi jämför utbildningar och hjälps åt med saker vi inte förstår. Jag har också hunnit prata lite mer med alla andra här, och märkt att alla är väldigt snälla och ganska pratsamma, även om de ofta sitter försjunkna i egna funderingar. 

Vi bytte nyhetschef idag. Jag gillade den gamla, men vad jag hunnit uppfatta av den nya är han nästan ännu bättre. Pedagogisk. Tar sig tid. 

Nu är det lunchdags. 

Kommentarer
Postat av: Micha

Vilka skolor kommer de andra praktikanterna ifrån då? Jag sa ju att Dagbladet är duktiga med att ta in praktikanter. Det är ju det som är så bra! Och du verkar trivas?



Att ha kommunkollen kan vara svårt. Men framförallt tråkigt, tycker jag. Men du kommer in i det. Det blir bra ska du se.



Jättebra artikel förresten. Du är ju jätteduktig!

Postat av: Linda

Va bra skrivet i artikeln! och fina blomarangemang =) kramar!

2008-10-01 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback