Att åka pendeltåg.

Imorse var vägen till skolan lite av ett äventyr. Jag hade egentligen tänkt åka tidigt, men kom iväg först vid nio. När jag kom till perrongen hann jag dock precis lagom med 8:37-tåget, som rullade in vid 9:05 ungefär. Anledningen som ropades ut var ett omfattande signalfel i karlberg. Redan här anade jag att det skulle ta längre tid än vanligt att komma till skolan.

Fram till Ulriksdal rullade det smidigt, men där var det stopp. Vi fick rådet att åka vidare med buss eller ta en taxi, eftersom det förmodligen skulle ta en stund innan tåget kunde åka vidare. Så jag gick av och tog nästa buss mot universitetet, till Bergshamra. Därifrån tog jag tunnelbanan vidare till centralen. Den extra utflykten tog faktiskt inte mer än en halvtimme, 9:24 gick bussen från ulriksdal och 9:50 var jag på centralen. Tyvärr är det ju svårt att ta sig till Flemmingsberg på andra sätt än pendeltåg.

Så jag gick helt enkelt upp till perrongen för att hoppa på tåget igen. Och det gjorde jag. Tåget alltså, samma tåg som jag hoppat av en halvtimme tidigare, stod nu lydigt och väntade på mig på centralen.

Efter ytterligare lite väntan så kom vi iväg i alla fall, och jag kom fram vid 10:20 ungefär. Inte farligt ändå, med tanke på turen förbi Bergshamra. Dessutom precis lagom för att skriva färdigt och lämna in praktikrapporten vid 12:00.

Undrar om det kommer att bli en sån där härlig pendeltågs-vinter i år.

Kommentarer
Postat av: V

Jag åkte klockan 12 hemifrån och då var det fortfarande stopp p.g.a. ett OMFATTANDE (de ropade verkligen ordet jättebetonat i högtalarna) signalfel. Knas. Jag ser inte fram emot vintern... =/

Postat av: Sofia

Jag vet att jag bor vid världens ände, men jag är iaf inte beroende av pendeltåg för att ta mig någonstans och DET känns skönt. Sollentuna i all ära, men pendeltåg nej tack... =P

2008-10-31 @ 19:12:13
Postat av: Helén

man kan inget annat än älska SL... verkligen. ;)

2008-11-01 @ 22:30:21
URL: http://lipsticknsuch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback