Det gick bra!

Fortfarande är jag inte helt frisk. Mycket riktigt skrek jag för mycket på genrepet, tappade rösten och har sedan gått röstlös i nästan en vecka. Fortfarande lyder inte rösten, och halsen gör ont ont.

Men, konserterna genomfördes, Nybrokajen 11 var i det närmaste utsålt båda dagarna. Trots ytterligare ett misslyckat genrep på fredagseftermiddagen så hade vi ett närmast magiskt flyt på konserterna. En illa vrickad fot, diverse feber och andra åkommor var som bortblåsta när vi väl stod på scen. Orkestern hade också flyt med det mesta, några små tekniska problem med mickarna var väl det enda störande momentet på fredagen. Sångarna lyckades balansera kvar på den lilla gren de satt på när de sjäng om små små fåglar, till skillnad från på genrepet då grenen ramlade i golvet tre gånger under låten. Efteråt fick vi höra att det såg ut och lät precis lika bra som det kändes. Stoltheten och lättnaden över att allt gick bra var.. ja, jag stod och hoppade upp och ner bakom kulisserna.

Under förberedelserna fotade jag lite med min gamla analoga kamera. Ska bli intressant att se bilderna, man är ju så ovan nu för tiden att inte kunna se resultatet direkt på skärmen.

I eftermiddag har jag varit hemma, städat hela lägenheten och liksom landat. Nog för att jag fortfarande är sjuk, men bara att få lite tid att slappna av har gjort att det känns mycket bättre. Jag har gått runt och njutit igen av hur roligt jag har haft precis hela helgen.

Nu börjar veckan då jag ska försöka ta igen det där som jag åsidosatt den senaste tiden. Träffa mina vänner och min sambo till exempel. Jag har varit en mycket asocial människa de senaste två veckorna, och det har känts ännu värre av att jag ändå inte kunnat prata med dem som jag väl träffat.

Nu ska jag avlägsna den röda färgen från naglarna, nog med rött för den här gången nu. I morgon är det måndag igen, och en helt vanlig vecka.

Kommentarer
Postat av: Micha

Men shit, du måste bli bättre på att blogga!!

2009-01-14 @ 17:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback