Nedräkning!

Förr var jag nästan alltid halvsjuk, hela året utom de tre sommarmånaderna. Nu för tiden anstränger jag mig för att sova ordentligt och är för det allra mesta frisk. Men, när jag väl åker dit, så gör jag det ordentligt. Jag har legat i sängen i tre dagar. Första dagen hade jag ont i hela kroppen och kunde knappt svälja eller andras. Efter det har det känts bättre, men jag är långt ifrån bra.

Idag pallrade jag mig ut, och har kört hårt hela dagen. Var det smart? Nej. Visste jag att det skulle bli så? Ja. Kunde jag se till att låta bli? Nej. Genrep är genrep. Det var viktigt att vara där, för mig själv och för andra. Väl på plats är det omöjligt att inte köra 110%. Så roligt har jag haft hela dagen. Kontrollfreak som jag är kunde jag inte låta bli att följa med bärarlaget tillbaka och bära grejerna till förrådet efteråt, för att veta exakt var allting finns till fredag då jag, kontrollfreak, ska hjälpa till att frakta dem bort till Nybrokajen 11 där konserten håller hus. Och, ta hand om nyckeln förstås. Hur skulle jag annars veta var den finns? =)

Väldigt roligt hela dagen trots allt. Fastän alla är trötta, irriterade och stressade tyckte jag vi lyckades hålla humöret uppe nästan hela dagen. En och annan får ta mer skit än de förtjänar, och det är tråkigt. Men jag tror de flesta var glada när vi avslutade repet.

Sen att ingenting satt som det skulle, det är en annan sak. Genrep ska ju gå dåligt, har jag hört.

Mot slutet fick jag lustiga kramper i ena foten och andra höften som inte riktigt ville ge sig. Tror att det betydde att kroppen ville vila. Dessutom har jag skrikit på folk så rösten inte längre fungerar.

Jag är jättesjuk, och nu är det verkligen nedräkning.
Det ska bli så roligt!

Du kommer väl? Nybrokajen 11, fredag 21/11 19:00 eller lördag 22/11 15:00.
Läs mer på
Jubileumssidan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback